bilboardy ZJ i Jarocin to My

Za ile gminna spółka wynajęła bilbordy firmie PRmotion? Za ile firma, której współwłaścicielem i prezesem był Bartosz Walczak, wynajmuje te same tablice gminie Jarocin i komitetowi wyborczemu, z którego startuje zastępca burmistrza? Oto pytania, na które szukamy odpowiedzi.

Gminna spółka Jarocińska Agencja Rozwoju (JAR) posiada ponad 40 tablic reklamowych zwanych bilbordami. Jeśli ktoś chciałby wynająć je od JAR-u, nie zrobi tego, bo niemal wszystkie wynajmuje firma PRmotion – prywatna spółka, której współwłaścicielem (razem z żoną) i prezesem był Bartosz Walczak, zanim pod koniec 2018 roku objął funkcję zastępcy burmistrza Jarocina odpowiadającego za promocję.
Z informacji uzyskanej od JAR-u wynika, że firma PRmotion wynajmowała od gminnej spółki bilbordy także w 2023 roku. Staraliśmy się uzyskać dostęp do umów wynajmu i kopii faktur, aby dowiedzieć się, ile PRmotion płaci za korzystanie z bilbordów należących do gminnej spółki. – Spółka PRmotion nie wyraziła zgody na ujawnienie tajemnicy przedsiębiorstwa w zakresie ujawnienia zapisów przedmiotowej umowy – odpowiedziała nam gminna Jarocińska Agencja Rozwoju.

Na tablicach gminnego JAR-u, wynajmowanych w 2023 i bieżącym roku, prywatna firma PRmotion prowadzi kampanie promocyjne… gminie Jarocin i spółkom gminy Jarocin. Póki co nie wiemy, ani ile PRmotion płaci gminnej spółce za wynajem tablic, ani za ile następnie PRmotion wynajmuje gminie i gminnym spółkom te same tablice.

Wiadomo natomiast, że w ostatnich tygodniach na bilbordach należących do gminnej Jarocińskiej Agencji Rozwoju, ale wynajętych firmie PRmotion, pojawiają się nie tylko materiały promocyjne gminy Jarocin i spółek gminy Jarocin, ale również stowarzyszenia Ziemia Jarocińska (prezesem jest Adam Pawlicki, członkiem zarządu Bartosz Walczak), a w ostatnich dniach także Bartosza Walczaka. Co ciekawe, reklamy gminy Jarocin, stowarzyszenia Ziemia Jarocińska i Bartosza Walczaka mają podobny styl kolorystyczny, graficzny i treściowy.

Mimo odmowy będziemy starali się dowiedzieć, ile PRmotion płaci gminnej spółce JAR za wynajem tablic reklamowych, a ile następnie gmina Jarocin i spółki gminy Jarocin płacą spółce PRmotion za wynajem tych samych bilbordów.

Czy po wyborach ze sprawozdania finansowego komitetu wyborczego Ziemia Jarocińska dowiemy się, ile firmie PRmotion (przypomnijmy, której współwłaścicielem – razem z żoną – i prezesem był do listopada 2018 roku Bartosz Walczak) komitet zapłacił za kampanię Bartosza Walczaka i Ziemi Jarocińskiej?

Michał Żabiński

Tags
Skip to content